תמונה של אשה מבוגרת עם הבת שלה
Skip Navigation Linksראשי > טיפים ומאמרים > מספרים על שירות ביתי

מספרים על שירות ביתי

'ביתי' מקבוצת מכבי, שירות חדשני לחברי כל קופות החולים, הוקם במטרה לאפשר לבני הגיל השלישי להמשיך לחיות בסביבה הנעימה והמוכרת של הבית והקהילה, בידיעה מוחלטת שהם בטוחים ומוגנים ושלצרכיהם המשתנים יש מענה מקצועי, נגיש ומהיר. לקוחות החברה ועובדיה מספרים על הבשורה שמביא איתו השירות ועל השיפור באיכות החיים.

 

חנה פינק (80) היא אישה נמרצת ולבבית החיה לבדה בביתה בתל אביב. בפסח האחרון מת עליה בעלה, והיא נותרה בגפה. "יש לי בת טובה ומסורה" היא מספרת, "אבל היא אישה עובדת, ומתחזקת בית וילדים. כמה אפשר לבקש עזרה? הדבר האחרון שאני רוצה הוא ליפול עליה לטורח".

 

'ביתי' הגיעו אליה בדיוק בזמן. חנה בריאה ועצמאית, אך עם השנים הפכה לכבדת שמיעה. "יש כל כך הרבה בירוקרטיה סביב המעבר מאישה נשואה לאלמנה" היא אומרת, "ובטלפון קשה לי מאד להבין את שנאמר מעבר לקו". עדי, המנהלת האישית של חנה מטעם השירות היא זו שסידרה עבורה את כל הפרוצדורות הנדרשות, ועדיין מפלסת עבור חנה את דרכה בסבך הבירוקרטיה. חנה מספרת שעדי ועמיתיה גם נלחמים בשבילה איפה שצריך. "לא רציתי לעבור מהבית", היא אומרת, ובגילוי לב מוסיפה: "בגיל שלי כל שינוי או טלטלה, מזרזים את הקץ. אני אוהבת את הבית שלי, ואת החפצים שלי, ואני לא רוצה מהפכים. עם 'ביתי' אני נשארת בבית שלי, ומרגישה שאני לא לבד. שיש מי שמטפל, יש מי שעונה. במהירות, באדיבות, באכפתיות, ואני לא לטורח על אף אחד".

 

'ביתי' מקבוצת מכבי הוא מיזם חדש שהושק בחודש מאי האחרון בדיוק עבור חנה ושכמותה. מיזם שחרט על דיגלו את קונספט ה"הזדקנות במקום" ("Aging in Place"), ואשר נועד לאפשר לבני הגיל השלישי חיים עצמאיים ומלאי תוכן מחד, ומציע ליווי ועזרה בכל מה שכן מצריך ליווי ועזרה - מאידך. המטרה היא לאפשר לחתך זה של אוכלוסייה מתבגרת להמשיך ולחיות בסביבה הנעימה והמוכרת של הבית והקהילה, ועם זאת בידיעה מוחלטת שהם בטוחים ומוגנים, ושלצרכיהם המשתנים יש מענה מקצועי נגיש ומהיר. השירות, שהינו בתשלום, פתוח למנויים בין אם הם חברי שירותי בריאות מכבי או כל קופת חולים אחרת.

 

להמשיך לגור בבית וליהנות מנוחות, בטחון וחיי חברה פעילים

 

"חלק מהמטרה שלנו, היא להקל על דור הסנדוויץ. אנחנו עסוקים עם המשפחות שהקמנו, עם הקריירה שבנינו ועם מירוץ החיים האינסופי שלנו... החיים המודרניים לא משאירים זמן ולא כוחות לטפל בהורים. משמעותית, היום הילדים דואגים להוריהם המזדקנים פחות מאשר בעבר. מנגד, הקידמה והטכנולוגיה הרי לא עצרו. להיפך, הם לא מפסיקים לרוץ קדימה. להיות אדם זקן בעידן האינטרנט, הכבלים והסלולר, כמו גם חברות הביטוח, קרנות הפנסיה ומבוכי הבירוקרטיה הממסדית, הינו אתגר קשה הרבה יותר מאשר פעם." אומרת מור שמעוני, מנהלת השיווק.

 

מתחזוקת הבית ועד טיפול בבירוקרטיה – השירותים של 'ביתי'

 

סל השירותים שמציעה חברת "ביתי" כולל קשת שלמה של שירותים, החל מתחזוקה ותיקונים שונים (שנעשים ע"י הנדימן), עבור דרך טיפול בעניינים בירוקרטיים מול מוסדות וספקים, ודרך שירותי Life Style כקוסמטיקה, עיצוב שיער וספרות ועד שירותי חברה, קהילה  ותרבות. ערכו הגדול של השירות נובע קודם כל מפונקציית המנהל האישי, זה שלומד את צרכי הלקוח, מלווה אותו ומתווך בינו ובין העולם. הוא זה שידאג לענייני הבירוקרטיה מול גופים מוסדיים שונים ומול ספקי השירות; הוא זה שיתאם איש מקצוע כשצריך והוא גם סתם יתקשר לשאול מה נשמע.

 

"מעבר להכשרה המקצועית  חשוב לנו מאד שמנהלי השירות יהיו אמפתיים ובעלי אינטליגנציה רגשית מפותחת. בתחילה סברנו שהלקוחות יעדיפו מנהלים מבוגרים, שאליהם ירגישו קירבה ואיתם יהיה להם קל יותר, אבל תוך כדי עבודה למדנו שהלקוחות המבוגרים נהנים ומתמוגגים דווקא מהקשר השוטף עם מנהלים צעירים; למדנו שזה גורם להם להרגיש קרובים יותר לעולם הצעירים, ולעתים זה כנראה מהווה תחליף לקשר עם ילדיהם ונכדיהם שאינם בנמצא". אומרת הדס זאבי, מנכ"לית החברה.

 

קשר שוטף עם המנהל האישי שיעזור בכל בעיה ועניין בירוקרטי ואף סתם יתקשר לשאול מה נשמע

 

"המרכיב החשוב ביותר בתפקיד הוא הקשר השוטף עם המנויים" אומרת עדי, המנהלת האישית של חנה פינק. "עם כל הצטרפות של מנוי חדש לשירות, אני עורכת איתו או איתה פגישת היכרות. נוסף על הצגת השירותים השונים, אני לומדת בפגישה את האדם שמולי, ומאפיינת את הצרכים הייחודיים לו או לה. זו תמיד חוויה, כל היכרות חדשה כזו", היא מציינת. "אני מקבלת על עצמי משימות ומתחילה לפעול בכל המישורים האפשריים, אם זה לוודא שהם מקבלים את מלוא זכויותיהם מהרשויות המתאימות, או לבדוק בשבע עיניים שהשירותים שהם מקבלים מספקי אינטרנט, טלוויזיה או סלולר הגונים וישרים איתם... למרבה הצער אנחנו מגלים לא פעם ולא פעמיים שזה אינו המצב, ואז אנחנו נלחמים כדי להוזיל את השירותים עבורם ולתקן עיוותים".

 

מעבר לשירותים האלה, ולחיי החברה והקהילה – תיאום סדנאות, הרצאות ומפגשים למיניהם, יש כמובן את הליווי האישי. "יש לי מנוייה", מספרת עדי, "שלרוב פשוט זקוקה לשיחה. לא לשום שירות ספציפי, לא לתיקון, לא לטיפול בירוקראטי... פשוט לשיחה. אני מתקשרת אליה ביוזמתי אך גם זמינה עבורה, זה דו כיווני, ופעם ביום יומיים אנחנו משוחחות. פשוט משוחחות. בשבוע הבא אני מתלווה אליה להצגה".

 

מעוניינים להצטרף או להמליץ לאחד מבני המשפחה על השירות? לחצו כאן, הירשמו בטופס ונחזור אליכם בהקדם.

 

לאה (שהעדיפה לא להיחשף בשמה המלא) מספרת לי "לא מזמן ציינתי 80. יש דברים שפעם יכולתי לעשות, והיום אני לא יכולה. מגיע זמן בו צריך להחליף שלב בחיים, ובגיל מבוגר זה מאד קשה. התלבטתי אם ללכת לבית אבות וכש"מכבי" סיפרו לי על "ביתי", החלטתי לעשות ניסיון. רבים פוחדים לעשות שינוי, כל שינוי. יש פחד. ההחלטה להצטרף התבררה כהחלטה מצוינת" היא חותכת. "ההנדימן הנחמד שלהם כבר עזר לי לנקות את השטיחים היקרים שלי שהם בבת עיני, וגם להחליף בוילר."

 

חנה פינק מגלה לי, לסיום: "בשבועות שאחרי פטירתו של בעלי היתה עדי המנהלת מתקשרת אליי לעתים פעמיים ביום רק כדי לשאול מה נשמע ולבדוק איך אני מרגישה, אפילו שבאמת לא הייתי צריכה כלום", אני שומעת את החיוך בקולה. "סיפרתי לה שאני מתגעגעת ללימודים. היא חיפשה ובדקה עבורי את כל האפשרויות, מה מדבר אליי, מעניין אותי ומה אפשרי לי, עם מוגבלות השמיעה שלי. היא עזרה לי עם כל הרישום והטפסים, הכינה לי את המחשב הנייד ובאוקטובר הקרוב אתחיל קורס בפילוסופיה באוניברסיטה הפתוחה."  שיהיה בהצלחה!

 

השירות הושק במרכז הארץ וזוכה להתעניינות ולתגובות אוהדות ומתוכנן להתרחב ולצמוח בהמשך עד לכיסוי מלא של כל אזורי הארץ.

 

לפרטים על מגוון החבילות והשירותים שמציעה 'ביתי' לחצו כאן.

לקבלת פרטים נוספים ולהצטרפות הירשמו בטופס 'צור קשר' שבתחתית העמוד.

 

 

 

 

 

 

טלפון*2902 אימיילinfo@beity.co.il

צרו איתנו קשר

שם מלא: דוא"ל: טלפון: נושא הפנייה: שלח>> חובה למלא שם מלא
לוגו TBWA-יהושוע
|