תמונה של אשה מבוגרת עם הבת שלה
Skip Navigation Linksראשי > טיפים ומאמרים > מניעת נפילות בבית בגיל המבוגר

מניעת נפילות בבית בגיל המבוגר

אחת הסכנות האורבות לפתחם של אנשים מבוגרים בביתם היא נפילות. אמנם, אפשר ליפול בבית גם בגילאים צעירים יותר, אולם ישנם שני הבדלים מהותיים: כשצעירים יותר נופלים פחות, וכשצעירים יותר – עצמות הגוף חזקות וחסינות יותר. אם לפרט, הרי שכאשר אנשים מבוגרים נופלים בביתם, גם אם לא מדובר בנפילה ממקום גבוה במיוחד, הם עלולים לשבור עצמות, בעיקר את עצם הירך, ולהגיע למצב שבו הם נדרשים להיות מרותקים למיטה ו/או לשבת על כיסא גלגלים. לאור כל זאת, הרי שקיימת סכנה ממשית לאנשים מבוגרים גם מנפילה פשוטה, וחשוב מאוד לדעת כיצד להפחית את הסיכוי להתרחשותה.
מאת:העיקר הבריאות

קצת עובדות על נפילות בגילאים מבוגרים..

 

  • 1 מתוך 3 אנשים גיל השלישי נופל לפחות פעם בשנה.
  • אחוז גבוה מנפילותיהם של אנשים מבוגרים גורם לשברים.
  • אחוז גבוה מהנפילות מתרחש בבית ולא בשום מקום אחר.
  • הגורמים העיקריים לנפילות בגילאים מבוגרים הם ירידה בראייה ו/או בשמיעה, פגיעה ביציבות הגוף, ירידה בכוח השרירים, נטילת תרופות שתופעות הלוואי שלהן כוללות סחרחורות, פגיעה בשיווי המשקל ועוד.
לפניכם טיפים למניעת נפילות בבית, או לפחות – להקטנת הסיכוי שהן יקרו:
 
  • תזונה נכונה– לתזונה יש השפעה משמעותית מאוד על חוזק העצמות שלנו. יש להקפיד לאכול אוכל בריא הכולל את כל אבות המזון, ולהעשיר את הארוחות במוצרי חלב לטובת הגדלת כמות הסידן שתורם לחיזוק העצמות. כמו כן, מומלץ מאוד לאכול מוצרי בשר בקר ועוף כמו גם טחינה, אגוזים וירקות, לטובת העשרת מאגרי המגנזיום והברזל. אם מסיבה כלשהי התזונה לוקה בחסר, כדאי מאוד להיוועץ ברופא בנוגע להשלמת החוסרים בעזרת תוספי תזונה מתאימים. בנוסף, חשוב מאוד להקפיד על שתייה מרובה, לטובת פעילות תקינה של הגוף ומניעת התייבשות.
  • פעילות גופנית– כדאי מאוד לכלול פעילות גופנית בסדר היום. כל פעילות גופנית תורמת מאוד לחיזוק השרירים וליציבות הגוף, וכך תורמת גם להפחתת הסיכויים לנפילות. כמובן שבחירת סוג הפעילות צריך להיעשות ביחד עם רופא המכיר את המצב הפיזי של הקשיש, על מנת לתרום לו באמת ולא לחשוף אותו לסכנות נוספות.

צרו איתנו קשר

חובה למלא שם מלא