תמונה של אשה מבוגרת עם הבת שלה
Skip Navigation Linksראשי > טיפים ומאמרים > תזונה מותאמת לגיל המבוגר

תזונה מותאמת לגיל המבוגר

תוחלת החיים בעולם ובישראל הולכת ועולה, ויותר אנשים מאריכים ימים. עם זאת, משך החיים הוא לא בהכרח בעל החשיבות הגדולה, אלא דווקא איכות החיים עצמה. היות והגיל השלישי מביא עימו שינויים גופניים שעלולים לפגוע בתפקוד היום יומי, לתזונה מתאימה ולפעילות גופנית יש יכולת לשפר את איכות החיים.

מערכת העיכול 

עם העלייה בגיל ישנה ירידה ביכולת הספיגה של רכיבי תזונה שונים בעקבות ירידה בהפרשת חומצה בקיבה. חשוב לבצע בדיקות דם ולמלא את החסרים התזונתיים כמו ברזל, B12 וכדומה. כמו כן, על מנת לשפר את תפקוד מערכת העיכול מומלץ לשלב סיבים תזונתיים הנמצאים בקטניות, שיבולת שועל, דגנים מלאים ירקות ופירות, וכן, להרבות בשתייה

שמירה על מסת שריר

מגיל 30 חלה ירידה הדרגתית במסת השריר, שהופכת חמורה יותר אצל אנשים לא פעילים. ניתן למנוע זאת על ידי הגברת צריכת החלבון מהחי (עוף, בשר, דגים, ביצים ומוצרי חלב) או מוצרים מהצומח (קטניות, סויה, אגוזים שקדים), ולשלב פעילות גופנית כנגד התנגדות (כמו משקולות, TRX וכדומה)

אומגה 3  

חומצת שומן רב בלתי רווי, שנמצאת בעיקר בדגים, ביניהם: סול, בקלה, טונה קפואה, הליבוט, מקר, סלמון, סרדינים, קוד ואנשובי. אומגה 3 תורמת להורדת טריגליצרידים, לשיפור תגובה דלקתית, לאיזון לחץ הדם ועוד. היא גם מסייעת במניעת מחלות לב וטרשת עורקים. מומלץ מאוד לשלב דגים פעמיים בשבוע 

נוגדי חמצון

 ככל שמתבגרים, אנחנו חשופים יותר לתהליכי חמצון ופגיעה במערכת החיסונית ולהאצת תהליכי הזדקנות. על מנת למנוע זאת, מומלץ להעשיר את התפריט בנוגדי חמצון, חומרים טבעיים המאטים את פעילות המחמצנים, כמו לדוגמה: סלק, כרוב, כרובית, ברוקולי, תרד וכדומה

טלפון*2902 אימיילinfo@beity.co.il

צרו איתנו קשר

שם מלא: דוא"ל: טלפון: נושא הפנייה: שלח>> חובה למלא שם מלא
לוגו TBWA-יהושוע
|